Alicante-Benidorm

Dinsdagnamiddag hebben we beslist om nog een last minute te boeken. Eerst gekeken waar de temperatuur nog het hoogst was, in Europa en dan vlucht en hotel gezocht. Onze keuze werd Alicante, Spanje. Het zou er nog 20-22°C zijn. Dus vlucht en hotels vergeleken en geboekt. Om daarna, rond 18u, nog de koffers te vullen en de nodige voorbereidingen te doen. Want de vlucht was al daags erna om 9u30 🙂 De trein in Lede genomen om 6u18 en iets voor 7u30 waren we al in de luchthaven, Zaventem. Het vliegtuig zat niet vol (ondanks de redelijk hoge vluchtprijs 😦 ). Rond de middag waren we in Alicante en de zon verwelkomde ons :-D, het was er zo’n 21°C en geen wolkje te zien! Met de bus naar het hotel en de koffers uitgepakt om dan nog een late strand wandeling te maken en de straten rondom ons hotel te verkennen. Ons hotel lag zo’n 100m voor de zee, als we op ons balkon zaten zagen we de zee. Heerlijk om zo iedere dag op te staan 🙂 Net voor het hotel was er ook een zwembad, maar helaas was het niet verwarmd dus hebben we besloten om niet erin te gaan. Spijtig maar we zijn daarna wel met onze voeten in de zee geweest, wat ook niet zo heel warm aanvoelde.

Op dag 2 zijn we naar het centrum van Alicante geweest. Met de tram was het zo’n 18min en die was héél op tijd, soms zelfs 1-2min te vroeg!!! We zijn eerst naar de toeristische dienst geweest om een plannetje en meer info over het centrum. Naast de toeristische dienst was er het gemeentehuis, waar we gratis op de eerste verdieping mochten met de “blauwe” kamer. De kamer was er om belangrijke mensen te ontvangen. Daarna zijn we naar het kasteel van Santa Barbara geweest. Eerst met de lift tot helemaal boven en dan te voet naar beneden met daartussen enkele kamers en bezienswaardigheden om te zien. Natuurlijk heb je bovenaan het kasteel heel mooie uitzichten over de hele stad. Na een dik twee uur wandelen zijn we gaan eten in een van de vele mooie straatjes. Daarna zijn we eventjes gaan shoppen in een van de vele bekende straten, nl Avenida Maisonnave. Het werd al wat frisser en donker en zijn we naar de haven geweest om het piratenboot te bezien. Alicante by night …

Op dag 3 zijn we naar het befaamde Benidorm geweest. Dat was zo’n 1u15 met de tram, wat eigenlijk nog snel ging. Wat ons op viel was dat Benidorm niet zo plat was … vooral omdat de “meeste” oudere mensen van België naar ginder gaan !!??!! Maar … je kon voor 80€ ongeveer een week een elektrische rolstoel huren … tja dat verklaart al een deeltje 😀 En we hebben er veel gezien, zelfs een “dubbel”dekker rolstoel (2 aaneen)!!! In Benidorm hebben we de bekendste plaatsen bezocht nl Plaza de Canalejas, Plaza Castelar, MiradorIglesia de San Jaime, Ayuntamiento (stadhuis), Parc de l’Aiguera. En het mooiste moet nog komen … aan het stadhuis waren ze de voorbereidingen voor daags erna aan het doen … nl de halve marathon!!!! Als dat geen teken is voor mij 😀 En de week erop werd er de marathon gelopen, werd ons gezegd. Brrr het kriebelt om terug te starten en naar daar eens te gaan om de halve marathon te lopen, het zijn maar 2 rondje langs de kustlijn 🙂 Na een dagje hebben we Benidorm gezien en zijn we terug naar het hotel gegaan. Waarom men zo’n “heisa” van Benidorm maken, weten we eigenlijk niet. Veel is er niet te zien en qua strand … in Alicante en aan ons hotel is er ook strand 😀

Vandaag was onze laatste dag in de zon. Alhoewel er vandaag wat bewolking was. Maar … nog geen weer om een jas aan te doen, maar wel rond te lopen in sweater 🙂 Nadat we onze koffers terug ingepakt hadden en uitgecheckt waren zijn we nog een laatste wandeling gaan maken op het strand. Terwijl de kinderen hier in België op zaterdag voormiddag naar de teken-, zang-, dans- of tennislessen gaan, gaan die kinderen naar de surflessen 🙂 Raar he 🙂 Maarja, daar in Alicante hebben ze slechts 4 weken per jaar maar regen en de rest van het jaar zon!! In de winter is het daar 12°c en in de zomer 30-35°C, wat een verschil met hier hé!
Onze vlucht was in de vooravond en na een wat turbulente vlucht waren we rond 21u terug in België. We hadden onze trein gemist, met slechts één minuut!!! Dus een uurtje wachten op de volgende 😦 Rond 23u30 waren terug thuis … HOME SWEET HOME (vooral ons bedje, ik heb niet zo goed geslapen 😦 ).

Een korte maar warm en zonnige mini trip naar Alicante die ons deugd deed 😀