Update achillespees

Ja deze week ben ik verlost van mijn gips. Ik zat er maar, gelukkig, 3 weken in. Het is toch effe wennen … zo drie weken 85% van de dag op je kont zitten 🙂

Gelukkig kreeg ik van de dokter oranje licht om te sporten. Ik mag fietsen, maar een half uurtje per dag op de rollen. Alsook mag ik zwemmen, dat kan zeker en vast géén kwaad. Dus fiets ik iedere dag een half uurtje én probeer ik twee keer per week zo’n 45min te zwemmen. Ik fiets op het gemak (geen weerstand, souplesse) én zwem op het gemak (1500m-1800m). Alles voorzichtig opbouwen en die conditie wat op drijven, onder controle houden.

Half september nog eens bij de dokter voor een controle. Maar ondertussen moet ik wel 3X/week naar de kinesist. Dit voor stabilisatie- en andere oefeningen te doen. Maar zeker en vast (nog) GEEN extensie oefeningen.

Mijn loopschema (start to run programma) zal maar zijn voor januari-februari. Dus gaan we nog effe door met zwemmen en fietsen. Hopelijk zal die rust van 3-4 maand iets positiefs opbrengen en … weet ik nu dat ik zeker en vast NIET zal moeten overdrijven qua wedstrijden. Al zal dat volgend jaar maar wedstrijden zijn van 5-10km, vooral in de zomer maanden dan wel.

duimen smiley duim

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s