Citytrip Barcelona

Vrijdagmorgen vroeg opgestaan om de trein te nemen van 6u48 te Lede richting Brussel nationaal luchthaven. Ja we gaan op reis … naar Barcelona. Om 2 redenen, ten eerste (hoofddoel) voor de marathon en ten tweede als citytrip. De vlucht van 9u30 en na een kleine 2 uur waren we in Barcelona. Dan een lijnbus genomen richting ons hotel, Ayre Hotel. Dat lag aan het plein Placa Espanya. Ons laten inchecken, koffers leegmaken op de kamer en … hop Barcelona wat verkennen. Eerst naar de marathon expo om mijn loopnr en verdere info te bekijken 🙂 Daarna zijn we naar La Rambla geweest, een winkelstraat, waar we een leuke binnenmarkt bezocht hebben. Daar zag je vers fruit, snoep, chocolade, vlees en vis mooi gepresenteerd. Mooie kleuren combinatie … Ondertussen hadden we onze maag gevuld met een lekkere paella, typisch gerecht in Spanje! Dan nog een beetje verder gewandeld naar de kust toe en dan (want het begon wat frisser te worden) terug richting hotel. Niet ver daarvan stond de arena er, een winkelcomplex met op de bovenste verdieping restaurants én had je er een mooi uitzicht op Placa Espaya. Ondertussen was het donker en was het een zeer mooi uitzicht met al die lichtjes …

Op zaterdag was het verkennings dag 🙂 Daar bedoel ik mee dat we enkele plaatsen waar de marathon loopt hebben bezocht. Ik had op voorhand al een plannetje gemaakt langs waar we de bekendste pleinen konden bezien en ondertussen was dat een (groot) deel van de marathon. Het was heel mooi weer, 18-20°C. Barcelona is een mooie oude stad. En het moet gezegd worden … een propere stad! De pleinen die we bezocht hebben zijn oa Placa de Cataluya, Placa de la Villa de Madrid, Placa de S Joseph, Placa del Pi, Placa del Rei, … We hebben dan de metro genomen richting Sagrada Familia, La Pedrera en Arc de Triomph. Als afsluiter zijn we een goed uurtje gaan uitrusten op het strand. Alhoewel het al wat duister werd én frisser, was het toch een aangename rustpauze. En eigenlijk gingen we niet (te) veel wandelen, voor de marathon. Maar we hebben toch heel wat kilometers afgelegd 🙂 Ik wilde rond 20u op de kamer zijn omdat we een uurtje minder lang mochten slapen, door het zomeruur. Maar het was een dik anderhalf uur later 🙂 Dus kun je wel begrijpen dat ik daarna onmiddellijk in slaap viel!

Zondag, M-day!!! De marathon begon om 8u30 (ipv 9u zoals er op de site stond). Rond 6u15 opgestaan en wat proberen te eten, energie naar binnen steken (!). Iets voor 8u vertrokken we naar de start. Tja, als de start maar 100m van je hotel is moet je niet te vroeg vertrekken, want zo warm was het nog niet om 8u! Het startschot werd om 8u30 gegeven maar tegen dat ik over de meet liep was het al iets na 9u. We waren met een goeie 19 000 marathonlopers. Dus dat duurde wel enige tijd eer iedereen over de meet was 🙂 En na 4u43’33”, en enkele “gewandelde” meters, liep ik over de finish lijn. Tevreden was ik eigenlijk wel, had geen super tijd verwacht (door blessure). Meer info kun je lezen over de marathon in het verslag van de marathon hierboven.

Na de douche zijn we nog effe gaan wandelen in het Parc de Montjuic; Een heel rustig, groot park maar oude gebouwen en veel (rol)trappen. En af en toe een tussenstopje gemaakt om een beetje uit te rusten op een bankje. De spieren gingen niet zo goed mee 🙂

Maandag … de benen waren van ons beiden moe. Tja drie dagen al constant gewandeld … Dus vandaag hebben we vooral langs de kust gewandeld en enkele gebouwen nog bezocht, die op onze route stonden. Het was vooral een kalme, rustige wandel dag. We hebben een dikke 2 uur op het strand gelegen. En iedere 20″ was er wel een verkoper (drank, massage, sjaaltjes) die langs ons passeerde, op het strand. Erg rustig was dat dan niet!! Maar toch heb ik een kleurtje erbij … Ook hebben we het voetbal stadion van Barcelona bezocht. ‘s Avonds zijn we dan nog ene gaan drinken met Danny en co. En nog eens langs La Rambla gewandeld. Ik had La Rambla toch anders voorgesteld, meer “lokale” winkeltjes. Maar je zag dezelfde winkels dan hier in een of ander shoppingcenter, dus zo speciaal is dat dan niet hoor …

Dinsdagmorgen … nog eens lekker ontbeten en dan hop naar het vliegveld. We hadden onze vlucht rond het middaguur. Dus tegen 14u15 waren we terug in België. Het einde van een leuke, mooie citytrip.

Een gedachte over “Citytrip Barcelona

1. proficiat nog een op de teller, reactie beetje laat maar toch gemeend. mijn zoon komt juist thuis van weekje barcelona ik heb er al spijt van dat ik nie ben meegegaan